Brf Plogen

Styrelsen

Styrelsearbete i en bostadsrättsförening är för de allra flesta något som bedrivs på kvällstid efter ordinarie arbetstid. Styrelsen önskar därför att medlemmarna följer de riktlinjer som satts upp för kontakt med styrelsen. Som medlem är du alltid välkommen att diskutera eller fråga kring olika ämnen som rör boendet på föreningens expeditionstid varje månad.

Övrig tid nås styrelsen enklast genom att skicka ett mejl till: styrelsen@plogen.se

Styrelsen läser inkomna mejl dagligen och återkommer med svar så snart tillfälle ges. Har du ärenden av akut art och behöver komma i kontakt med styrelsen omedelbart nås vi enligt nedan per telefon. Styrelsen består för närvarande av följande ledamöter:

  1. Johannes Jensen (ordinarie ledamot/sekreterare)
  2. Lennart Karlsson (ordinarie ledamot) tfn: 031-3226346
  3. Jan Holm (ordinarie ledamot)
  4. Magnus Goffeng (suppleant)

 

 

 

5 Comments

  • Kicki says:

    Undrar ifall man fortfarande kan köpa loss torkvindarna?

    • admin says:

      Hej!
      Ja, ni som tidigare fått ett erbjudande om detta (dvs ni med de gamla torkvindarna rakt ovanför) har fortfarande möjlighet att göra detta. Det gäller tills styrelsen meddelar annorlunda. Vi i styrelsen kan vid intresse gå igenom processen med den som är intresserad och förklara vad som behöver göras och en ungefärlig budget på vad det kan tänkas kosta. Det är köparen som ansvarar för alla uppkommande kostnader i samband med en eventuell försäljning. Har du tappat bort erbjudandet kan du be styrelsen om ett nytt utskrivet som du kan spara i lägenhetens “bopärm” där all dokumentation kring lägenheten bör förvaras.

      Vi kontaktar dig efter nästa styrelsemöte för att gå igenom de olika alternativen.

      Med vänlig hälsning Styrelsen

  • Karl Petter Äng says:

    Tack! Jag skall undersöka detta! – Lägenheten är fantastisk!

  • Andreas Johansson says:

    Hej!
    Hur ser styrelsens planer ut angående teknisk förvaltning? Jag anser att föreningen så snart som möjligt bör anlita en fastighetsförvaltare. Detta för att det annars är lätt att underhållet etc blir eftersatt om föreningen själva ska sköta detta. Det är min erfarenhet.

    Mvh
    Andreas
    23an

    • admin says:

      Hej!
      Styrelsen har anlitat fastighetsskötare från veteranpoolen för att sköta sånt som städning, snöskottning, sandning och andra återkommande fastighetsskötseluppgifter.
      När det gäller underhåll så följer styrelsen föreningens underhållsplan och har under senare år handlat upp och utfört ett flertal större underhållsinsatser. I nuläget ligger vi i fas med detta efter att ha jobbat ikapp några år som blivit lite eftersatta. Vår före detta tekniska förvaltare hjälpte inte på något sätt till med detta utan kostade enbart föreningen stora pengar varje år. Därför har avtalet sagts upp. VI har nu istället en option där vi kan be Riksbyggen (som är vår ekonomiska förvaltare) om teknisk hjälp inför underhållsinsatser i enlighet med underhållsplanen. Detta är ett betydligt mer gynnsamt upplägg för vår förening ur kostnadssynpunkt. Vi kommer att köra detta upplägg under år 2014 och utvärdera samt ändra om så krävs framöver.

      MVH Styrelsen

Leave a Comment